HTML

Őszi utazás a vörös postakocsin

Részletek Krúdy Gyula halhatatlan műveiből

Friss topikok

Linkblog

2008.01.30. 12:19 Horváth Zalán

Paula

Az apám – büszke, nagyralátó ember –azt hitte, hogy majd követ leszek Párizsban. Az anyám szolgabírót szeretett volna nevelni belőlem. Egy napon aztán megszöktem a háztól. Beálltam hírlapírónak Debrecenbe. Öreg tanárom, Porubszky Pál egy hét múlva értem jött: legalább az érettségi vizsgát tegyem le elébb!

De már hiába vittek haza Nyíregyházára. Színésznőbe lettem szerelmes, operetténeksnőbe, és érte majd meghaltam. Csak vissza, vissza Debrecenbe, ahol esténként a hírlapírók páholyában ülhettem, és másnap kritikát írtam az Ellenőrbe. Azt hiszem, fekete szeme és haja volt. Sohasem beszéltem vele. Szomorú és kistermetű volt. Tótos akcentussal énekelt, és az orra keletiesen hajlott. Talán Paulának hívták...

Azóta jóformán nem is történt velem semmi.

(Önéletrajz, 1913)

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: önéletrajz


A bejegyzés trackback címe:

https://krudy.blog.hu/api/trackback/id/tr66317711

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 8 2019.04.25. 08:35:13

Continents oceans label printable - Topamax causes dementia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása